• darkblurbg

Massage bij Rug, nek en schouder klachten in Groningen.

Rug, nek en schouder klachten

Massage bij Rug, Nek en Schouderklachten, Groningen

Herken je dit?

• Je hebt een drukke kantoorbaan
  • Je werkhouding laat te wensen over
  • je werkt op een flexplek die voor jou niet ideaal is
  • Je hebt regelmatig hoofdpijn
  • Je ervaart vaak een branderig pijnlijk gevoel tussen je schouderbladen en in de nek
  • Je hebt soms tintelingen in de arm waarmee je werkt
  • Je kunt je nek moeilijk draaien, en deze kraakt soms

Een drukke kantoorbaan, verkeerde werkhouding of het uitvoeren van zware lichamelijke arbeid… Het speelt soms parten voor je rug, nek en schouders. Met een rug-, nek- en schoudermassage geniet je van een ontspannende massage waarbij de volle aandacht naar deze zones gaan. Met speciale massagetechnieken worden pijnlijke en stijve spieren losgemasseerd zodat je specifieke klachten snel verlicht worden.

Spanning tussen de schouderbladen en in het nekgebied

Spanning manifesteert zich al gauw tussen de schouderbladen en in het nekgebied. Daarnaast kunnen werkstress en een hoog werktempo leiden tot flinke spierspanningen en verkrampingen. Wanneer je deze spanningen niet aanpakt en je spieren veelvuldig overbelast, ontstaan er op den duur aanhoudende pijnklachten. Zo kunnen er bijvoorbeeld hoofdpijnklachten ontstaan doordat de spieren in de nek, rug en schouders te gespannen zijn en uiteindelijk verharden en spierknopen vormen. Het pijngebied straalt dan uit naar andere gebieden van het lichaam, met alle gevolgen van dien. Met een rug-, nek- en schoudermassage zorg je ervoor dat de spieren ontspannen, botten, pezen en weefsels flexibel blijven en dat lichamelijke pijn vermindert. Laten we ook vooral niet vergeten dat deze ontspanningsmassage ook heel ontspannend voor lichaam en geest werkt wanneer je geen klachten hebt. Een echte win-winsituatie dus!

OOK PROBEREN? PAK DAN NU GELIJK JOUW KORTING

Wat kun je verwachten van een Rug-, schouder- en nekmassage?

De spieren worden tijdens deze massage losgemaakt, waardoor stijfheid, nekpijn, schouderpijn en rugpijn verdwijnen. Qua technieken worden er bij een tafelmassage veelal strijkingen en knedingen gebruikt, maar wanneer je een wat stevigere massage wilt om je stijve spieren en pijnklachten echt goed aan te pakken, dan is dat mogelijk door middel van het toepassen van deep tissue-technieken. De armen worden bij de massage ook meegenomen, omdat pijn in het nek-, schouder- en ruggebied vaak uitstraalt naar de armen. Heb je vooral last van lage rugpijn of een stijve schouder? Geef dit dan tijdens de intake aan bij je massagetherapeut of masseur, zodat de behandeling wordt aangepast aan jouw behoeften. Een rugmassage, nekmassage en schoudermassage kan worden gecombineerd, maar als jij bijvoorbeeld vooral de onderrug behandeld wilt hebben, dan is dat natuurlijk ook mogelijk.

Goede doorbloeding in Rug, nek en schouder gebied

Deze massage zorgt voor een betere bloedcirculatie en voor meer aanvoer van zuurstof naar de weefsels toe. Zo worden afvalstoffen beter afgevoerd en zal de pijn verminderen doordat weefsels beter in staat zijn om zichzelf te herstellen. Je kunt een massage nemen bij moeheid, stress en een gespannen gevoel, maar of je nu wel of geen klachten hebt doet er eigenlijk helemaal niet toe. Een rug-, nek- en schoudermassage is namelijk altijd een cadeautje voor je lichaam en geest.

Resultaten Rug-, schouder- en nekmassage

• Verminderen of oplossen RSI klachten
  • Vermindering of oplossen hoofdpijnklachten
  • Beter lichaams-bewustzijn, waardoor je eerder merkt dat je te lang of in de verkeerde houding zit
  • Moment van rust en ontspanning
  • Makkelijker kunnen bewegen nek en schouders
  • Armen ''tintelvrij"

Met 1 behandeling heb je natuurlijk al wel wat resultaat, het mooiste is dat je je lichaam gaat onderhouden, dan heb je als het ware 1x per maand een APK voor je lijf.

Misschien ook interessant voor jou 👇

Andere massages bij De Koning Te Rijk, Groningen: