• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Heb jij het ook zo druk? Race je van afspraak naar afspraak en heb je een eindeloze to-do lijst? Heb je nergens tijd voor en voel je je gejaagd? Door een paar basic dingen aan te passen in je leven en tips van Jannet Veenbaas zul je je een stuk rustiger voelen.

Hebben we allemaal last van stress?

,,Door mijn werk als Shiatsu en Massage therapeut werk ik dagelijks met mensen van jong tot uit met uiteenlopende klachten. Wat mij steeds opvalt is dat bijna iedereen tegenwoordig in meer of mindere mate stress ervaart. Denk aan werkende moeders, hardwerkende studenten, mensen met een eigen bedrijf en wat dacht je van de steeds grotere groep mensen die bovenop alle dagelijkse dingen ook nog een mantelzorg taak op zich heeft genomen”, aldus Janet Veenbaas.

Wat ik veel hoor van mijn cliënten is: 

  • Ik ben steeds  zo moe!mijn spieren zijn continue gespannen
  • Als ik s’avonds thuis kom heb ik nergens meer zin in
  • Ik slaap slecht
  • Ik heb veel last van hoofdpijn

 

Kijk eens naar jouw eigen dagelijkse routines

Veel mensen blijven hangen in bepaalde patronen in hun leven omdat ze het nou eenmaal altijd zo gedaan hebben of niet echt weten hoe het anders / beter kan. Maar zou je een paar kleine dingen structureel aanpassen in je leven dan zul je merken dat je je in korte tijd rustiger en fitter voelt.

1. Slaap! 

Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen, ga wat eerder naar bed, juist als het druk is zo begin je de volgende dag met meer energie en ben je helder. Schrijf eventueel alles wat nog in je hoofd zit en wat je niet wilt vergeten op voor het slapen gaan, dat geeft rust.

 

2 Geef je hersenen rust

Leg je tablet en telefoon eens weg, je krijgt hierdoor continu prikkels.  Luister eens naar  mooie muziek, lees een boek, of doe even helemaal niets

 

3. Sta eerder op! 

Sta 30 minuten eerder op zodat je niet gehaast de deur uit hoeft, en laat je huis netjes achter dat is ook fijn thuiskomen.

 

4. Eet gezond!

Eet biologisch en vers, liefst met producten van het seizoen. Vermijd producten die je bloedsuiker snel doen stijgen.

 

5. Ga naar buiten!

Laad jezelf  op in het zonlicht, adem de frisse buitenlucht in en laat de wind door je haren waaien.

26 buiten
 

6. Beweeg meer! 

Maak van sporten en bewegen een prioriteit, het hoeft echt geen uren te duren, 30 minuten per dag is prima. Wandel in je pauze en neem de trap. Ren met je kinderen of de hond.

 

7. Zorg voor ontspanning  

Laat je regelmatig masseren dat is onderhoud voor je lijf. Neem een voetenbadje met etherische olie.

 

8. Focus 

Doe wat je aan het doen bent, wees mindfull. Voer je een telefoon gesprek? Probeer dat niet in de tussentijd je mail te lezen.  Speel je met je kinderen? Geef ze dan je volledige aandacht. Ben je aan het eten? Geniet dan bewust van alle smaken.

 

9. Lach! 

Wees positief. Sta stil bij alles wat er op een dag leuk was en goed ging. Vanuit de Oosterse geneeskunst gezien is lachen erg goed voor je lever energie.

,,Zoals je merkt zijn dit  simpele direct toepasbare tips,  geen drastische veranderingen. Het is vaak even een kwestie van wennen aan een ander ritme. Zelf leef ik deze tips ook na en ervaar daardoor meer ruimte en rust.  ” Ik voel me gewoon weer oke !” was een reactie van een van mijn cliënten laatst ,  en daar word ik  gewoon blij van!”, aldus Jannet Veenbaas.

Web-artikel lezen op Gezondheid & Co?
https://www.gezondheidenco.nl/267676/9-simpele-stappen-naar-meer-innerlijke-rust/?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F